Wycieczki

Rok szkolny 2017/2018

(zdjęcie z folderu wycieczki)W dniach 6.06 – 8.06 klasy 1a i 2a odwiedziły stolicęnaszych południowych sąsiadów Pragę. Po drodze do Pragi zatrzymaliśmy się napostój w Morawskim Krasie, gdzie zwiedziliśmy jaskinię Punkiewi, którą częściowopokonaliśmy pieszo, a częściowo przepłynęliśmy łodziami. Dotarliśmy do PrzełęczyMacochy, która zrobiła na nas olbrzymie wrażenie, zachwyciła niepowtarzalnymklimatem miejsca. Praga przywitała nas piękną pogodą, dlatego udało nam się dotrzećdo wszystkich turystycznych atrakcji, a także spróbować specjałów kuchni czeskiej. Wdrodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze miasteczko Kutna Hora, a w nim KaplicęCzaszek. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie kopalni srebra, które wszytkimdostarczyło wielu emocji. Trzy dni minęło bardzo szybko, pozwoliło nam wypocząć ina chwilę oderwać się od szkolnej rutyny.

(zdjęcie z folderu wycieczki)Od 3 do 6 czerwca klasa 1d spędziła trzy fantastyczne,pełne emocji i wrażeń dni u podnóża Polskich Tatr. Nasza ekipa zakwaterowanazostała w pensjonacie Stasinda . W jego murach poznawano tajemną wiedzę oprzeszłości w ramach lekcji historii a na jego boiskach rozegrano kilka meczypiłkarskich i tenisowych. Sympatycznie spędziliśmy czas na szlakach TatrzańskiegoParku Narodowego w drodze na Rusinową Polanę i Dolinę Białego. Nasz pobytzakończył się pełnym sukcesem. Wszyscy wróciliśmy zdrowi, zadowoleni iuśmiechnięci gotowi do rozpoczęcia nadchodzących wielkimi krokami wakacji.

Więcej zdjęć w galerii
the-university-of-zurich-PJME8XE

zdjęcie z folderu wycieczki)19 marca klasa 1b wzięła udział w wycieczce edukacyjnej do Sztolni Królowa Luiza w Zabrzu. Zejście w głąb ziemi byłoniezwykłą podróżą w czasie, bo początki Głównej Kluczowej Sztolni Dziedzicznejsięgają XVIII wieku. Sztolnia, drążona siłą ludzkich rąk, łączy Zabrze z Chorzowem.Uczniowie wędrowali XIX-wiecznymi korytarzami, zwiedzili rekonstrukcjępodziemnego portu przeładunkowego, unikatowy – wykuty w węglu chodnik,podziemny park maszyn górniczych, a końcową atrakcją była przejażdżka kolejką.